speakers,visa ditt intresse

Alla inlägg under december 2008

Av speakers - 30 december 2008 23:11

Nu är jag så innerligt trött på att försvara "min" sport travet,så nu tänkte jag skriva ett inlägg om hur jag ser det på hela denna debatten:


Jag börjar med utrustningen som folk brukar ha synpunkter på.


1)Checken

Är läderremmen som sitter mellan öronen på hästen och fäst i selen.

Många som inte är insatta i travet brukar säga:

Varför har ni ett snöre som drar upp hästens huvud så hästen springer och tittar i luften?


Checken är till för att ge en travhäst stöd i check-bettet. Hästen kan även "vila" sej i checken under loppets gång.En check behövs för att en häst inte ska dra ner huvudet i loppet och på så sätt stupa.Checken är alltså en säkerhetsgrej.


2) Tungband i läder.

Läderrem som man knyter runt hästens tunga i lopp.

En del hästar har en förmåga att leka med sin tunga när dom har bett i munnen.Men tungbandet kan vi sätta fast tungan så hästen inte på något vis kan få tungan över bettet och orsaka en olycka.Tungband är en säkerhetsgrej.


Många tycker man kan ha ett nylonsnöre eller något annat material för att "läder kan ju inte vara bra att ha i munnen"


FEL,tänk steget längre...läder töjer sej i våta miljöer.Tänk dej tanken att du har varit ute med en häst och glömmer ta av nylontungbandet.Nästa morgon kan jag lova dej att du ska vara glad om hästen har tungan kvar i munnen.


Då så,då har vi fått utklarat utrustningen som folk brukar tycka är värst.

Av speakers - 29 december 2008 15:03

Här bjuder jag på lite sköna bilder under år 08.

Notera att det är bilder som på ett eller annat sätt används av mej på bloggen. NJUT :


Av speakers - 29 december 2008 14:58

JUHHH som min polare Kim skulle sagt.

betalat mina räkningar idag,det är GET-tråkigt,man inser att man är fattig som en gnu på savahnnen.

Men va fan,vi ska väll försöka överleva månaden den här gången med...


Snart är det nyår! Juaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Av speakers - 27 december 2008 21:48

Här kommer årets händelser,allt enligt mitt tycke :


Årets "Är det fest" : Jag och Sandra åker blöta och sletna till Lidköping och hamnar på en camping och lyssnar på Robins band.


Årest kommentar till mej : "Fan har du samma problem som jag?"-En stenfull Lidköpingsbo med en frisyr värre än Bob Marley kommer fram till mej i korvkioskkön och tar i mitt hår.


Årets Roadtrip : Trollhättan,Vara,halvt Nossebro,Skara på en och samma kväll.


Årets Vrål : Är det en kille? Jag och Sandra samtidigt när vi ser en stylad Volvo 740 i Vara.


Årets fråga : Är du Prinsessan Victorias dubbelgångare?


Årets smeknamn : Speedmouse-Jag hittade på det till Lisa på orust.Förjäkla kul!


Årets dryck : Kebenekase!


Årets ord : JAHHHH "Sagt av Kim,jag tog efter"


Årets sämsta låt "va fan sjunger gubbjäveln Sill Billy?" -sagt av mej.


Årets Hångel : Sandra och Pong at Bogrens!


Årets tabbe : Ja den stod jag för , för några dagar sedan,hmmmm..fan vad pinsam jag är.


Årets klipp : Skogsturken-Vad fan ska jag göra med min FUCKING skjorta?


Årets spya stod Sandra för.


Jag får återkomma om en stund...


Av speakers - 27 december 2008 13:18

Just idag har jag en ny favoritlåt som spelas det är Linkin Parks nya låt.

Texten är underbar.

Sitter hemma hos mamma nu,har inget att göra hemma. Siba har ju lagt beslag på min dator,jag får nog se mej om den i stjärnorna.

Va fan ska det behöva ta över en månad för att få sin dator lagad?

Blir så jäkla sne.

Jag blir himla avslappnad av att sitta och surfa. Sitter ju på "mitt" forum och läser,och man lär sej väldigt mycket om det motsatta könet då det bara hänger killar där.

Jag vet nu mera vad en framgaffel är och att alla tjejer är knepiga.


Jag längtar till nyår nu,det är inte långt kvar,då får jag ha min SVINDYRA klänning.

Ska bli kul att träffa Uddetorparna med.


Av speakers - 26 december 2008 23:01

Jag var ute igår med Kimmy alias JUH & RÅNNY!

Som vanligt party in på småtimmana!

Vilka underbara vänner jag har!

Av speakers - 21 december 2008 14:14

Jag är vrålhungrig,mamma steker köttbullar och det luktar gott.

Är vrålhungrig "som vanligt" jag skulle kunna äta en hel gnu.

Måste ta semester snart,är verkligen helt slut.

Det känns bra idag.


Ja sitter väll här och väntar på maten,julen,nyåret och på dej...

Av speakers - 20 december 2008 22:12

2008.

Lyssnar på SRP4 på nätterna eftersom jag inte kan sova,en av frågorna är:

Vilken låt sammanfattar ditt år 2008?

Mitt svar är helt klart den här :


Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in and you're out
You're up and you're down
You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up
You, You don't really want to stay, no
*but* You, but you don't really want to go-o
You're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in and you're out
You're up and you're down


(Jag tänker inte skriva hela låten eftersom skitlåtar inte ska förekomma i min blogg)


I övrigt är det väll okey.

Jag är ju Jessica.


Jag och Sandra fuckade ur i bilen,ibland kan det vara skönt att få ut lite galla,RÅÅNNY ibland tänker vi för lika.Du är bäst!


Se mej inte som en utomjording,jag är en helt vanlig tös från enkla förhållanden precis som nästan alla andra.

Jag är väll hyffsad okej,några indianer i kanoten,och försöker vara trevlig.


Även den bästa kan misslyckas,jag gör det jämt.

Suck!

Presentation


Min blogg ser ut som Tjernobyl och är lika underhållande som helgmålsrigningen en lördagmorgon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards