speakers,visa ditt intresse

Alla inlägg under augusti 2008

Av speakers - 21 augusti 2008 22:17

Är det bara jag som har fullständigt förstört bröllopsnatten?
Började så smått på bröllopsfesten när det var dags för att öppna bröllopsgåvorna,det hade varit mycket stress och press under hela dagen så jag började dricka kopiöst.


Så när käringa hade öppnat ett paket så stack jag helt sonika ut huvvet ur baren o sa tack tack!.
Sen blev det dags för färden till hotellet för natten och jag hade fått med mig
en massa öl och whisky som blev över,kan tilläggas att kärringen var spiknykter.
Hotellet var obemannat och det var bara vi på hela hotellet,jag tyckte att det var tråkigt som fan så jag satte mig i telefon med några polare och försökte hitta en bra plats o festa på!Dom sa naturligtvis åt mig att ägna mig åt min nyblivna fru istället.


Sen tog ölen slut,så jag styrde kosan mot en närliggande bensinmack för att inhandla mer men kom på att jag skulle kasta ölflaskor på hotellfasaden istället.
Väl inne på hotellrummet så belägrar jag jacuzzin på badrummet och efter ett tag så kommer tanten in med det nya svarta raffiga nattlinnet hon köpt och hittar mig i en tom jacuzzi iklädd frack,dyngfull med en whiskypava i näven samtidigt som jag kläcker ur mig den intelligenta kommentaren:nämen,är det batman som kommer?
Kan säga att det här var inte populärt och det är ett under att det inte blev en omgående skilsmässa!




Men haha! Ibland undrar man vad det är för WT folk där ute i stugorna!Livet känns lite segt just nu,är det inte det ena så är det tamejsjuttan det andra.



Fast jag har min ljusglimt i dej;)

Av speakers - 18 augusti 2008 16:15

Takida och Backyard Babies var grymma.


+

Dregen var grym

Jäkligt bra musik

Takidas trummis

Trevligt sällskap


-

Alla 14 åringar

Min röst

mina söndertrampade fötter

Att jag fick så sunkiga kort

Av speakers - 14 augusti 2008 16:55




Fixar iordning lite här hemma nu,imorgon ska jag till Askersund imorgon och vidare mot Mottala! Jag och ett par vänner ska se Takida och Backyard Babies där. Kommer bli grymt kul! Bilderna får komma efter helgen.

Det blir sjukt kul!

Kommer ihåg en rolig sak som hände sisodär på högstadiet.

Jag och min polare Linda satt och pratade om Backyard Babies och Dregen var på att min halv IQ befriade kompis Malin sa :

Och vem är den där Degen då?

No Offense Malin,men det var faktiskt lite kul!


Snart kommer min bror hem från Usa.

Det är inte så ofta jag ser honom nu för tiden,det saknar jag.

Även om det aldrig har sett ut som jag har gjort det så hoppas jag att han på något vis känner att jag tycker om han.

Jag tror han vet varför det mesta varit stelt.

Jag beundrar min bror,något som man kanske aldrig skulle säga högt bara för att det skulle vara "fel" fast det igentligen inte är.

Men du ska veta det brorsan,att ibland skulle det vara skönt om du vore närmare än vad du är.



Av speakers - 12 augusti 2008 17:39


 

202 gånger har Järvsöfaks startat 176 gånger har han vunnit.

Sveriges bästa kallblod.

Idag vann han igen och det är makalöst vilken häst det är.

Av speakers - 12 augusti 2008 11:51

Jag är trött.

Dom senaste dagarna har det blivit alldeles för lite sömn och mat.

Varför kan man undra , svaret är SEMESTER!

Att vara uppe till 03.00 på nätterna går inte,att käka lite makaroner går inte,min kropp blir helt skruvad. Trött i musklerna,huvudet gör ont,ögonen svider,min hud ser mer och mer ut som Mikael Tornvings och min motivation för att göra något är noll.Men visst är det väll härligt att ha semester!

Anledningen till att det inte riktigt funkar som det ska i systemet är att jag fått lite annat att lägga tankarna på.

Det går inte äta,det går inte sova. Men jag mår bra ända.

Det är som ett lyckorus genom hela kroppen.


Träffade vaktmästar Lasse när jag kom hem idag.

Med mjölken i ena handen och ett cornflakespaket i andra hör jag någon som ropar :

-Tjenare Jessica hur är läget?

-Eh Jotack bara fint själv då?

Jag bör notera att jag inte fixat mitt hår och min kofta hängde på halva axeln direkt ifrån sängen och hem. Med andra ord såg jag bara Så sleten ut.

Lasse som är den ensamma mannen ville inget hellre än att stå och prata med mej och vad gör man inte för den sköna snubben?

Han måste ju fått sina tankar,där stod jag sliten och skabbig med ett jävla mjölkpaket i handen och antagligen luktade jag illa med.

Jag ville inget hellre än att gå in och jag försöker smidigt runda av samtalet tills...

Pall min syrras gubbe kommer och tjatar han med. Pall tittar lite konstigt på mej och frågar om det var hårt igår.

He he,nej bara lite trött.

Vi står alla tre och pratar en bra stund tills Christina kommer hon med och slänger några ord.

Tycker hon tittar lite lustigt på mej med,var det för håret eller var det för att jag såg ut att komma direkt ifrån Irakkriget?

Lasse går och hämtar en tröja till mej med företagets namn på

Ta nu en dusch och här får du en ny tröja med.


Längesedan jag skämdes så i hela mitt liv.



Av speakers - 11 augusti 2008 18:22

En kille från FB har det inte lätt

För ca. 4 år sedan så hade jag en vän. Låt oss kalla honom Fredrik. Fredrik var lite av en lokalkändis eftersom han var så snål. Innan jag lärde känna honom så trodde jag historierna om honom var rykten men det visade sig att han var snålare och girigare än historierna beskrev honom som. Berättelsen nedan är helt sann och ej överdriven. Här kommer en av alla historier jag har lust att berätta.

Fredrik var ensam hemma och ville ha sällskap. Så han ringde sin käre vän Nostromo och frågade om han ville ta det lugnt lite hemma hos honom en kväll, käka lite grann, se på en rulle. Hans morsa var nämligen bortrest. Ja visst - sade Nostromo och tänkte ta att det skulle bli trevligt att se på någon rulle.

Jag gick hem till Fredrik och de började göra i ordning lite käk.

"Han är nog inte så snål som jag trodde den här killen" tänkte jag för mig själv, när han tog fram lite käk. Middagen blev ganska bra, pasta med falukorv. Det skulle bli trevligt att sätta sig ner i soffan och bara titta på nån film. Han hade visst vart och hyrt en rulle på lokala filmbutiken: Diehard  "Fan vad schysst... sa jag lite högt för mig själv". Fredrik såg ovanligt snäll ut, och jag tänkte att han måste mognat en smula, och att snåleritet försvunnit. Det var fösta gången jag såg filmen, så jag var rätt insatt. Fredrik hade sett filmen någon gång förut så han gick när det var som mest spännande till köket för att "fixa lite grejer" sade han.

Klockan slog 1 och jag ropade till Fredrik i köket att jag tänkte sticka eftersom jag skulle upp tidigt dagen därpå. Det hade varit en trevlig kväll och det skulle bli skönt att gå och sova.

Helt plötstligt ser jag Fredrik som kommer springades ut ur köket och skriker "vänta!". Han hade med sig en lapp, och jag kom att skratta ihjäl i trappuppgången.

Falukorv - 29 KR (8 bitar)
Pasta - 20 KR
Läsk: 21 KR
Die Hard: 45 KR
Övriga kostnader - 50 KR (El, diskmedel, vatten, arbetskostnad)


ARBETSKOSTNAD???? Hela 'kravbrevet' var helt jävla otroligt, men arbetskostnaden var nog droppen som fick bägaren att rinna över.

Någon gång när jag har mycket tid ska jag berätta mina hyss jag gjort mot Fredrik efter alla dessa snålerier.

Av speakers - 11 augusti 2008 15:54


1.Maharajah-Hästen som är hetast för min del nu.Hultman säger att det är det värsta han tränat och då har han ju haft en del kanoner uppstallat som Jaded,Jocose,From Above m.f.l


2.Commander Crowe-Snyggare häst får man leta efter. Pampig med ett underbart rörelsemönster. Commander Crowe har startat 22 gånger och vunnit varje gång.Hästen har snart tjänat 4 miljoner kronor.


3.Finders Keepers-Ja jag hade fel,hästen har inte imponerat på mej speciellt men Åke Svanstedt har gjort något med hästen,senast vann han Jubilemumspokalen. Finders Keepers är nu en stjärna med 6 miljoner på kontot.

Av speakers - 11 augusti 2008 05:12

Något som jag alltid tyckt är så FRUKTANSVÄRT tråkigt är bloggande av all dess slag.

Finns det verkligen inget annat man kan göra på sin fritid än att skriva "detta-händer-under-dagen-jag-har by the way-köpt-nya-byxor" ointressanta inlägg? Och finns det verkligen människor som bryr sej vad just du åt för kanelbulle i torsdags? Ja jag är troligtvis lika ointressant jag som person men det jag kan skylla på nu är att klockan är 05.19 och jag kan inte sova. Vad gör man?

Jag förväntar mej inget roligt såhär på morgonen så då kan jag lika gärna skapa en blogg.

Detta kommer bli med största säkerhet en random-blogg eftersom jag är en random tjej.

Men jag kommer då inte skriva vilket fotvårtsmedel jag använder och inte heller något om "vilken jävla bulle jag åt igår"

Hoppas du får nöje att läsa bloggen ändå.


Ja,jag vet att mitt användarnamn speakers är väll inte alltför rockigt men det är ett "namn" som hängt med mej i hela min internettid.


Och som Jokern skulle sagt : Why soo serious?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards