speakers,visa ditt intresse

Alla inlägg den 8 maj 2009

ESC

Av speakers - 8 maj 2009 20:47

Dom som känner mej hyffsat väll vet att jag är en ESC nörd.

Jag älskar musik från andra länder och när jag köpte min första ESc-platta sisodär 1999,älskade jag den.

Tänk att kunna sjunga med i så många länders olika låtar.

Förra året kunde jag tyvärr inte se hela spektaklet och tyvärr inte iår heller.

Jag har iallafall sett "inför-ESC" programmen och jag säger bara- Va Fan?!

Där står ett gäng samlade B-artister och ska sätta sina betyg på alla låtar.

Ja menar Serneholt och Petra Nielsen What?

Serneholt är 14 år och Nielsen ser ut som en hög Magica De Hex.

Cred dock till Pirullan och Tomas Lundin.

Istället för allt yadayada kommer  Speakers poäng till varje land :


Frankrike: En riktigt tråkig låt som inte säger mej mycket. 1 p.


Storbritannien: Nej detta är inte heller något som faller mej i smaken,dock har sångerskan Jade en fin röst och refrängen är helt ok. 2p


Ryssland : Nu ska man ju inte verka urtrist,men detta var väll ingen höjdare jämfört med Dima Bilans bidrag Belive förra året.Ryssland det blir ingen favorit i repris från förra året. 1p

Tyskland : Visst det går att sjunga med i,men texten kunde lika gärna skrivits av en lågstadieelev. lite catchy låt ändå dock inget för ESC. 2p

Spanien : Ja Spanien kör sitt stuk lite shejk lite brejk,låten är dock för opersonlig. 2p

Montenegro : Kan vara bland det sämsta jag hört,men refrängen sätter sej,nej inget för mej iallafall. 2p

Kroatien : Fin lugn låt dock tråkig i längden. 2p

Tjeckien : Men för i helsike. 0p

Irland : Helt okej tjejlåt och bättre än kalkonen förra året. 3p


Belgien : Nja visst det svänger,men seriöst... 1p

Lettland :Nja vet väll inte direkt om detta var för kul,dock gillade jag musiken där bak. 2p

Vitryssland : Killen ser ju helskum ut,dock tycker jag låten inte är så tokig. Seriöst det sämsta uttalet jag hört ever. 3 p

Serbien : Jag är hellre döv än att lyssna på detta. 1p

Sverige : Fin och mäktig låt,dock tror jag inte på den i ESC. 2p

Polen : Polen brukar faktiskt ha riktigt dåliga bidrag men detta är värt en eller två lyssningar. 3p

Armenien : Hyffsat frän låt,kan inte låta bli att tycka lite om den. 3p

Norge : Favoriter och det förstår jag,hörde denna låten långt innan den blev "hypad" och jag sa redan för några månader sedan att denna kommer vinna. 5p


Andorra : Mellanmjölkslåt-trist och tråkig. 1p

Cypern: Nej nej och åter NEJ.  0p

Schweiz : Min favoritlåt i ESC,kommer dock inte vinna men jag hoppas. 5p

Slovakien : Trist och tråkigt. 1p

Turkiet : Catcy sång,kommer säkert gå hem bland alla turkar. 3p

Danmark : Någon artist härmar någon artist,jag orkar inte. 1p

Israel : Helt okej , fin låt. 2p

Slovenien : Mäktig låt,ganska frän sådär.jag är snäll jag ger den. 3p

Bulgarien : Värre har jag faktiskt hört,jag gillar det sådär i smyg. 3p

Ungern : Nja detta vet jag väll inte om det var för roligt även om det

säkert var meningen. 2p

Island : Jag kan verkligen inte tycka om det,alldeles för plastigt och noll charm,nej för guds skull. 1p

Azerbajdzan : påminner mej om Egypten,jag gillar låten starkt. 4p

Makedonien : Går väll att lyssna på men inte mer. 2p

Grekland : Låter inte som et typiskt "Grekland-bidrag".jag personligen har lite svårt att ta till mej låten. 2p

Rumänien : Låter som barnpop. Nej. 1p


Och där ballade SVT´s sida ur när jag skulle se klippen,men i övrigt verkar det mesta vara skit.

Jag blir Kjempeglaaa om stackars Norge kan ta hem hela slammet,så vi svenskar kan ta fram andra låtskrivare än Vårgårdapågen (alias F.Kempe)

goquell.




Av speakers - 8 maj 2009 20:25

Fredag idag och jag har jobbhelg:/ Segt,men nu är iallafall fredagen gjord.

Jag har varit duktig och rensat avloppet idag,hur glamouröst är inte det?

Övrigt har det inte hänt så mycket,Valborg var helt okej!

Ute på Skäggården och åt god mat samt dryck.

Tråkigt bara att en del ska "balla ur" så fort dom dricker.

Nu ska jag gå och kika hur fint det blev efter jag legat och rensat gamla hudflagnor och hår.

Kan ingen komma förbi och ta en kopp kaffe?


Puss

Av speakers - 8 maj 2009 16:22

jag är på g...

;)

Presentation


Min blogg ser ut som Tjernobyl och är lika underhållande som helgmålsrigningen en lördagmorgon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards